• We blijven open en bereikbaar;
  • Besprekingen telefonisch of via beeldbellen (Whatsapp video, Facetime);
  • Passeren waar mogelijk via volmacht
  • We denken in oplossingen dus bij vragen en twijfels: bel!

Geachte cliënten en relaties,

Door het Corona virus nemen wij verschillende voorzorgsmaatregelen om uw gezondheid en die van anderen te beschermen. We vinden het echter belangrijk dat u wel bij ons terecht blijft kunnen en dat we de service kunnen bieden die u van ons gewend bent. Sommige zaken (denk aan de aankoop van een woning of het oversluiten van een hypotheek) kunt of wilt u niet uitstellen en juist in deze tijden is het wel zo fijn dat testamenten en levenstestament in orde zijn.

Wij zijn open en bereikbaar. Onze medewerkers werken in ploegen op kantoor en voor de rest vanuit huis. We streven er naar om maximaal 3 medewerkers op kantoor te hebben, welke in aparte kamers werkzaam zijn. Thuiswerkende collega’s zijn telefonisch en per mail bereikbaar. Indien gewenst kunt u ook via beeldbellen (Whatsapp video, Facetime) een persoonlijk gesprek of bespreking aanvragen.

Waar mogelijk zullen we de akten per volmacht passeren. Vooraf zullen wij de akte via beeldbellen (Whatsapp video, Facetime) met u doornemen en aan u toelichten. U kunt dan ook vragen stellen en eventuele wijzigingen kunnen nog worden aangebracht. Indien u akkoord bent met de akte en geen vragen meer heeft, kunt u in deze video-belsessie de volmacht voor de notaris zichtbaar ondertekenen en uw legitimatiebewijs aan de camera laten zien. Daarna mailt u de getekende volmacht en een kopie van uw legitimatiebewijs naar ons kantoor en zullen wij de akte intern passeren. Indien u niet over beeldbellen beschikt, is uitsluitend telefonisch contact ook mogelijk.

Sommige akten kunnen niet op deze wijze worden getekend. Het betreft testamenten, levenstestamenten en hypotheekakten. Hiervoor dient u fysiek naar ons kantoor te komen voor de ondertekening. Onze spreekkamer is zo ingericht dat alle partijen aanwezig kunnen zijn met een afstand van minimaal 2 meter of met een fysieke afscheiding van plexiglas. Om de tijd zo kort mogelijk te houden kan desgewenst grotendeels dezelfde procedure worden aangehouden als hierboven. Indien u bijvoorbeeld een volmacht heeft gegeven voor een akte maar toch “live” aanwezig wilt zijn, kunt u via videobellen de afspraak bijwonen.

Indien u ziek bent of tot een kwetsbare groep behoort hebben wij een alternatieve procedure waarbij u wel naar kantoor komt maar er geen contact is. U krijgt de akte dan via het postluik aangereikt en tekent deze zichtbaar voor het raam. Vervolgens laat u ook uw legitimatiebewijs voor het raam zien. Na ondertekening van de akte, legt u de akte weer terug in het postluik, waarna de notaris de akte kan ondertekenen en verwerken.

In andere gevallen waarbij er toch op ons kantoor getekend wordt, verzoeken wij uw eigen pen mee te nemen. Koffie en thee serveren wij voorlopig niet.

Vanzelfsprekend volgen wij de richtlijnen van het RIVM en onze beroepsorganisatie. Onze medewerkers zullen niet naar kantoor komen indien zij last hebben van verkoudheidsklachten, hoesten of koorts. Wij vragen u hetzelfde te doen.

Maak een afspraak of vraag een offerte aan

Op ons kantoor, bij u thuis of online – de keuze is aan u.
Omdat u een notaris zoekt die uw taal spreekt.

Routebeschrijving